Selasa, 7 Februari 2012

MEDIA INDONESIA PUN TAHU SIAPA ANWAR.. PUAK PAKATAN HARAM BUTA LAGI KE DGN ANWAR SBGAI AGEN ZIONIS ???



 
Dukung Israel, Tokoh Oposisi Malaysia Anwar Ibrahim Sakiti Umat Islam

(DITERJEMAH)


Tokoh pembangkang Malaysia, Anwar Ibrahim, menyatakan sokongannya terhadap kewujudan negara zionis Israel. Anwar yang dekat dengan tokoh-tokoh Islam dan nasional di Tanah Air itu bahkan menyokong segala usaha yang dilakukan guna penyelamatan Israel.


"Saya kira ini kenyataan yang sangat ceroboh dan berlebihan. Sokongan Anwar ini boleh menyakiti dan mengabaikan aspirasi umat Islam dunia, di saat dunia antarabangsa menyeru dan menyokong perjuangan bangsa Palestin melepaskan diri dari penjajahan Israel," tegas Pengarah Pusat Kajian Timur Tengah dan Dunia Islam (PKTTDI) Universiti Muhammadiyah Jakarta (UMJ), Hery Sucipto, pagi ini, Isnin (6/2).


Secara politik, duga Hery, kenyataan itu mungkin bertujuan untuk meraih simpati dan sokongan dari Amerika Syarikat (AS) dan Barat, serta Israel. Namun demikian, katanya, langkah tersebut terlalu riskan, khususnya bagi umat Islam di Malaysia mahupun di dunia antarabangsa.


"Awam boleh saja menilai Anwar mencari simpati untuk kepentingan politik jangka pendek, yakni maju dalam pilihan raya Malaysia Mac 2013 akan datang. Namun, amat malang bila isu Palestin-Israel diangkat dengan menguntungkan pihak Israel. Awam yang tadinya simpati boleh berubah menjadi apatis kepadanya," lanjut penyelidik The Fatwa Center (TFC) ini.


Untuk itu, ia berharap, Anwar yang baru saja terbebas dari sangkaan kes sodomi yang membuatnya dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia, tahun 1998 tersebut, lebih hati-hati lagi dalam memberikan kenyataan kepada media.


Seperti diketahui, dalam wawancara dengan The Wall Street Journal, akhir Januari lalu, Anwar Ibrahim yang juga tokoh Parti Keadilan Malaysia, menyatakan menyokong segala usaha untuk menyelamatkan Israel dari muka bumi. Hal ini sontak menjadi polemik dan kecaman awam di Malaysia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...