Isnin, 28 Januari 2013

Pas Dan PKR Sentiasa Berbaik Sangka, Saya tidak Pernah Menuduh Anwar Al-Juburi



Mat Sabu kata PAS dan PKR kini macam abang dan adik, mempunyai matlamat yang sama iaitu untuk sampai dulu ke Putrajaya.


Mat Sabu kata tidak ada seorang pun  ahlinya keluar daripada ‘Himpunan Kebangkitan Rakyat’ di Stadium Merdeka pada 12 Januari lalu ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim memulakan ucapan walaupun mereka nak terberak sekalipun. Ini menunjukkan betapa setianya ahli Pas terhadap Pemimpin kesayangan mereka Anwar Ibrahum.

Menurut Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dakwaan bahawa PAS enggan menerima Ketua Pembangkang itu sebagai Perdana Menteri jika Pakatan menang pada pilihan raya umum ke- 13 sengaja ditimbulkan dan dakwaan kata saya sebut Anwar Aljuburi pun hanya fitnah...saya sangat sayang dengan Anwar Ibrahim kerana selera kami sama.

Beliau yang juga Pengerusi #HKR112 berkata, PAS kekal dengan persetujuan yang dibuat dalam Pakatan Rakyat, bahawa Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri jika gabungan itu menang dalam pilihan raya umum nanti walaupun Majlis Syura menentangnya.

Begitu juga dengan Kalimah Allah, kami tetap bersama Anwar Ibrahim dalam membenarkan kalimah Allah dipergunakan dalam bible walaupun Majlis Syura menentangnya. Ahli dalam majlis Syura sikit sahaja jika dibandingkan dengan ahli Pas diluar yang menyokong.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...