Selasa, 26 Mac 2013

Nepotisme didalam PKR...??

 




UMNO Kroni! UMNO Parti Anak Beranak! UMNO Nepotisme!. Itulah tuduhan yang dilemparkan oleh Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim terhadap parti UMNO setiap kali dalam ceramah umum beliau. UMNO dituduh oleh Anwar sebagai Parti yang mengamalkan kronisme dan sebagainya.

Allah itu maha adil. Allah hukum manusia atas bumi lagi. Tuduhan Anwar selama ini nampaknya sudah memakan diri beliau. Nurul Nuha Anwar merupakan anak kedua kepada Anwar Ibrahim yang dikatakan bakal bertanding di Nibong Tebal.
 
Perkara ini dilaporkan oleh media Pro Pembangkang itu sendiri. Soalnya sekarang, parti mana yang mengamalkan kronisme? Parti mana untuk anak beranak? PKR atau UMNO? Najib atau Anwar yang mengamalkan nepotisme?

Anwar tidak ubah seperti ayam berak merata. Berkokok sana sini kononya dialah jantan tetapi hakikatnya tahi penuh di bontot.



Anwar Ibrahim diasak pertanyaan demi pertanyaan oleh wartawan BBC tentang budaya nepotisme yang diamalkannya dlm PKR. Anwar menafikan sedangkan buktinya jelas Wan Azizah dilantik sbg Presiden parti itu. Anwar cuba memberi alasan dipenjara ketika itu. tetapi kini,dia sudah dibebaskan,tetapi jawatan itu tetap milik isterinya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...