Selasa, 31 Januari 2017

Betulkah Restoran Pelita dimiliki oleh BUKAN ISLAM dan TIDAK HALAL



Salam2all.

Betulkah Restoran Pelita dimiliki oleh kafir dan menjalankan agenda kafir?

Sehari dua ni riuh dgn fitnah yg dikitar semula berkaitan dgn Restoran Pelita.

Konon ianya dimiliki oleh pemilik beragama Hindu dan diguna utk kepentingan penganut hindu termasuk membiayai kuil2 hindu.

Malah ditambah kati lagi fitnah konon Restoran Pelita  mengguna daging & ayam tidak halal; siap gambar lori bawak ayam mampus disiarkan!

(Sedangkan sebenarnya lori2 tu membawa ayam mati yg nak diproses menjadi baja dll.)

Begitulah mudahnya menebar fitnah dizaman cyber ini. Cuma perlu letak gambar, edit tajuk media arus perdana dan tabur.

Dan ramai puak bengong diluar sana spt ikan keli kelaparan akn berlumba utk cut & paste dan menjadi champion pertama menyebarkan bahan fitnah itu; langsung tak pastikan kesahihan berita!

Yang penting aku mesti jadi orang pertama C&P dan sebarkan! Kadang mangkuk macam ni bila bercakap pasal agama berdegar2, tapi perintah Al-Quran langsung dilanggar begitu shj.

Sedangkan Al-Quran jelas memerintahkan kita pastikan kesahihan sesuatu berita; dan kalau sahih pun perlu kah disebarkan?

Jadi teman pun periksa apasal fitnah lama pasal Restoran Pelita ini dikitar semula? Dan teman dah dapat jawapannya:

1. Restoran Pelita sedang dalam proses pembesaran; malah yg dok KL pasti tahu Restoran Pelita di Jalan Ampang yg sempit sebab terlalu ramai pelanggan tu dah berpindah ke tempat lebih besar dan selesa! Dan dimana tu? Di tapak Kelab Malam Zouk yg sentiasa menjadi isu panas! Sekarang tapak itu diambil alih oleh Restoran Pelita!
2. Restoran Pelita mengumumkan akan membuka cawangan baru di Sunway Lagoon dan di Maju Junction ditengah Bandaraya KL;
3. Dan terkini Restoran Pelita akan membuka cawangan baru di Makkah dan Madinah.

Pergh...selain Restoran D'Saji Felda, tak lama lagi jemaah Malaysia akan dapat pekena masakan Mamak Malaysia pulak di Makkah & Madinah!!!

Dan terkini Restoran Pelita menerima ziarah daripada Sheikh Dr Soleh Taha Assyoibi. Beliau adalah pemegang kunci pintu Baitullah di Masjidil Haram.

Bukan itu sahaja, malahan rombongan Sheikh Soleh telah sudi meluangkan masa menjamu selera di Restoran Pelita.

Jadi balik kepada persoalan adakah Restoran Pelita milik bukan Islam spt yg ditohmah?

Jauh panggang daripada api!

Restoran Pelita adalah dikuasai oleh orang Melayu-Islam!

Restoran Pelita dimiliki oleh Syarikat Pelita Samudera Sdn Bhd (481477-P) dan mula beroperasi sejak 1994.

Terdapat 7 rakankongsi syarikat ini; 5 Muslim dan hanya dua orang India bukan Islam.

Pengerusi Eksekutif syarikat ini tidak lain tidak bukan adalah pendakwah tersohor negara Sahibul Fadhilah Ust Datuk Shamsuri Hj Ahmad.

Ada yang tohmah Ust Datuk Shamsuri hanya patung boneka memberi warna Islam kpd Syarikat yg difitnah milik penganut hindu.

Bagi pembengong fitnah ni, ketahuilah Ust Datuk Shamsuri bukan sahaja pemegang saham syarikat, beliau juga adalah Pengarah Eksekutif yg menjalankan pengurusan dan pentadbiran syarikat ini.

Kita patut berbangga seorang pendakwah terkenal spt Ust Datuk Shamsuri boleh terjun ke bidang perniagaan; bukan berniaga agama atau menjual ayat2 Quran spt segelintir ustad2 hari ni, ttp mencebur diri dalam perniagaan yg sebenar.

Dengan pendapatan daripada perniagaan ini, selain menghidupkan sunnah Rasulullah saw, Ust Datuk Shamsuri tidak bergantung pendapatan hidup melalui kerja dakwah; sebaliknya boleh berdikari dan menjalankan dakwahnya dengan lebih efektif tanpa menjadikan kerja dakwah sbg punca pendapatan!

Dan untuk pengetahuan penyebar fitnah diluar sana, sykt Pelita Samudera mempunyai 800 pekerja Muslim, termasuk 5 orang hafiz Al-Quran!!!

Kita patut bersyukur dan berbangga Sykt Pelita Samudera berjaya membantu saudara kita drpd India yang dapat bernaung mencari rezeki dibumi kita melalui sykt Pelita Samudera!

Mungkin nanti pengurusan sykt dapat menimbang mengambil pekerja dari kalangan saudara Rohingya kita pulak!

Apa pun sykt Pelita Samudera tidak pernah nak berkokok mendabik dada mereka banyak membantu umat Islam yg memerlukan.

Tak spt orang lain yg hanya tahu kutip derma dan buat tabung sana sini sambil berkokok dema lah yg banyak membantu umat Islam diluar sana, sykt Pelita Samudera pimpinan Ust Datuk Shamsuri menjalankan kerja kebajikan tanpa perlu kepada publisiti murahan dan populariti.

Dan untuk pengetahuan ngkorang, sykt Pelita Samudera pernah diberi anugerah Malaysia Book of Records!

Jadi teman harap penjelasan ini akan mentalqinkan sebarang usaha geng iblis dan syaitan diluar sana yg berusaha nak menjahanamkan sebuah entiti perniagaan Melayu-Islam yang bukan sahaja berjaya, malah menjalankan kerja dakwah dan kebajikan dengan berkesan tanpa perlu publisiti dan populariti murahan.

Daripada kita jadi penyambung lidah iblis dan syaitan dengan menyebar luas fitnah terhadap saudara kita, lebih baik kita membantu dengan mempromosi Restoran Pelita ini.

Sebarkan maklumat ini insylh sbg sumbangan kita membantu saudara kita sendiri.

Semoga Allah memberikan rahmat, keberkatan dan keampunan, aamiin.

Zulkifli Noordin
Kuala Lumpur
02 Jamadil Awal 1438
30 Januari 2017

P/s: disertakan dibawah gambar2 termasuk ziarah oleh Sheikh Soleh ke Restoran Pelita.






-----> Kenyataan akhbar oleh ANSARCOMP mengenai isu Halal Restoran Pelita Nasi Kandar :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...