Khamis, 31 Januari 2013

Umno sentiasa terbuka untuk Nasharudin...


Umno sentiasa terbuka kepada sesiapa sahaja termasuklah bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa jika beliau benar-benar mahu menyertai parti terbesar dalam Barisan Nasional (BN) ini.

Timbalan Pengerusi Tetap Umno, Datuk Mohamed Aziz berkata, walaupun Nasharudin berkemungkinan tidak menyertai Umno, namun kemahiran dan kebolehannya tetap diperlukan kerajaan terutamanya dalam hubungan antara negara-negara Islam.

Menurutnya, oleh kerana Nasharudin dilihat rapat dengan pemimpin-pemimpin kerajaan terutamanya Umno, maka atas kemungkinan itu beliau telah dipecat dari Majlis Syura Pas dengan mendakwa pemimpin itu melanggar beberapa peraturan parti.

"Pas sudah tersasar jauh dari perjuangannya, saya pelik bagaimana seorang pemimpin ilmuwan yang berkebolehan tinggi seperti Nasharudin boleh dipecat daripada Majlis Syura, satu badan tertinggi Pas.

"Jadi, jika Nasharudin mahu menyertai Umno, kami terbuka kepada sesiapa sahaja, tiada paksaan. Apa pun ia terpulang kepada Nasharudin sendiri," katanya semalam.

Mohamed yang juga Ahli Parlimen Sri Gading berkata, dalam berpolitik, semua pihak harus ada batasan dan kembali bersatu jika sesuatu isu melibatkan akidah Islam dan bangsa Melayu.

"Semua orang tidak kira Pas dan Umno perlu berpadu jika melibatkan Islam, ini tidak, dalam isu kalimah ALLAH pelbagai percanggahan dikeluarkan pemimpin Pas.

Sementara itu, Ahli Majlis Tertinggi Umno, Tan Sri Syed Hamid Albar berkata, Umno tidak perlu melamar Nasharudin kerana keputusan tersebut hanyalah terletak di bahu pemimpin Pas tersebut.

Menurutnya, atas dasar ukhuwah umat Islam, semua pihak diseru bersama-sama demi akidah dan perpaduan umat tidak kira ideologi politik yang dipegang masing-masing.

“Saya berpendapat, terpulang kepada Nasharudin untuk buat keputusan tentang masa depan politiknya, Umno tidak perlu melamar kerana Umno adalah parti yang terbuka dan demokratik kepada sesiapapun,” katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...